Menu

středa 29. ledna 2014

Vitarián na týden

Před nedávnem jsem dala adieu masu a živočišným produktům. Od té doby se cítím lépe a trochu "čistěji". Zajímalo mě, jestli je možné jít dál, upravit svůj jídelníček tak, abych z něj vytěžila maximum energie a látek prospěšných pro mé tělo. Jelikož jsem předtím o veganské stravě mnoho nevěděla, na rozdíl od té vegetariánské, začala jsem si vyhledávat informace, koukat na kuchařské pořady, číst články o výživě a věnovat pozornost tomu, co vlastně jím a proč takhle jím. Zjistila jsem, že být vegan neznamená jíst jen ovoce, zeleninu a nějaké ty luštěniny, ale že se dají připravit jídla tak plná chuti, tak barevná a voňavá, že se mi z toho až hlava zatočila. :)

A jak jsem si tak procházela a třídila informace o veganství, narazila jsem na pojem vitariánství, konzumování pouze tepelně neupravených pokrmů. Je známé, že tepelným zpracováním přichází suroviny o značné množství živin, které naše tělo potřebuje ke správnému fungování. Všude vidím a čtu chválu na výhody syrové rostlinné stravy a tak jsem se rozhodla zkusit to na týden. Začnu v pondělí a uvidím, jak se změna stravy projeví na celkové náladě, energii a vitalitě.

Žádné komentáře:

Okomentovat