Menu

čtvrtek 23. ledna 2014

Na podporu Ukrajiny

Včera se na brněnském Náměstí svobody konalo shromáždění na podporu základních lidských práv obyvatel Ukrajiny. Začátek byl ohlášen na sedmou hodinu večer, ale i když jsem dorazila o pár minut později, na místě se nacházelo poměrně málo lidí a tak se se zpěvem ukrajinské hymny na zahájení ještě čekalo a já byla ráda, že jsem o něj nepřišla. Jako téměř všichni příchozí jsem dostala svíčku, kterou si pak všichni postupně zapálili a drželi minutu ticha za oběti ukrajinských nepokojů. Přišlo hodně cizinců, většina z nich ukrajinští občané, kteří žijí v České Republice. Slečna, která shromážděním tzv prováděla mezitím četla znění nových zákonů, které nedávno vešly v platnost a informovala o nejnovějších událostech v Kyjevě a dalších ukrajinských městech. Atmosféru jsem cítila jako mrazivou, což ale nemělo nic společného s večerním ochlazením. Účastníků nebylo mnoho ani hodinu po zahájení, ale i tak byl počet vyšší, než jsem očekávala.



Velice důležitým bodem byla petice proti návštěvě Viktora Janukovyče u prezidenta Zemana. Jak může Česká Republika jakožto demokratická země něco takového dovolit? Janukovyč by ale měl přijet na Zemanovo osobní pozvání.. 

Podepisovalo se, zapalovaly svíčky, zpívalo a hodně mluvilo. Byla to sice jen malá sešlost, ale takové se dějí dnes a denně po celé Evropě a jsou čím dál více vidět. Síla lidu už hodněkrát dokázala mnohé.

Na závěr článku přikládám odkaz na infografiku, kde je zmíněna výše trestů za různé "prohřešky" spáchané v ukrajinském státě.




Žádné komentáře:

Okomentovat